Dietní program

30.09.2014 22:54
  • Potřebuje dodržovat lékařem určenou dietu?
  • Chcete zhubnout?
  • Chcete zlepšit svůj zdravotní stav?
  • Po konzultaci s Vámi připravím návrh na vyváženou a Vašemu zdraví prospěšnou stravu.
  • Poradenství v oblasti zdravého životního stylu
  • Poradím kam se obrátit (výživový specialista)

Uvedu pár příkladů (připraveno ve spolupráci s výživovým specialistou):

Mrkev

snižuje cholesterol, předchází zácpě, pomáhá při kožních chorobách, nedokrvení a oslabení organizmu. Chrání zrak. Snižuje riziko rakoviny plic. Je vynikající regenerační potravinou když se člověk cítí vyčerpaný, nebo se zotavuje. Mrkev je bohatá na vitamíny A, B a C, betakaroten, železo, vápník, draslík a sodík.

Jablko

neobsahuje téměř bílkoviny, má však vysoký obsah vody, málo sacharidů a ve slupce nepatrné množství vody. Je mimořádně bohaté na vitamíny a stopové prvky. Jablka mají vysoký obsah draslíku. Regenerují a očišťují organizmus, snižují hladinu cholesterolu a cukru v krvi. Jsou účinná při bolestech hlavy a závratích. Pomáhají proti průjmu i zácpě. Jsou osvědčeným prostředkem při těžkostech s klouby.

Ryby

Nejcennější na rybách je vysoký obsah omega-3 nenasycených mastných kyselin. Mořské ryby jsou navíc hlavním zdrojem jódu v potravě.

Luštěniny

jsou dodavateli minerálních látek (hořčíku, draslíku, vápníku, železa, mědi a zinku). Důležitý je také obsah vitaminu E u sóji, ale i vlákniny. Luštěniny jsou vhodné jako součást prevence srdečně cévních onemocnění a jsou vhodné pro diabetiky; mj. se totiž pomalu vstřebávají, takže po jídle nedochází k prudkému vzestupu hladiny cukru v krvi. Kromě toho jejich bílkoviny pomáhají snižovat hladinu cholesterolu v krvi.